Karbon peeling uygulaması ve sonuçları

Herkesin sürekli zamana karşı koymaya çalıştığı, yaşlanmak istemediği gibi sürekli gençleşmeye çalıştığı bir dönemdeyiz. Ben de tabii ki alnımda ve göz kenarlarımda kırışıklık çizgileri oluşmaya başladığından beri ne yapsam derdine düşmüş durumdayım. 
Dolgu ve botoks ilk akla gelen yöntemler olsa da şu ana kadar yaptırmadım. Sanırım yaptırmayı da düşünmüyorum. Geçici bir süre de olsa insanın kaslarını felç etmesi fikri kulağıma hoş gelmiyor. Ayrıca mimiklerin yok oluyor ya da büyük ölçüde kısıtlanıyor olması da ifadeyi doğallıktan uzaklaştırıyor gibime geliyor. Tabii bunlar benim düşüncelerim yaptıranlara saygım sonsuz. Bazen kendime söylendiğim bile oluyor, "Bu kadar düşünmesen ne iyiydi. Bak millet yaptırdı, mutlu mesut, güzel kırışıksız geziyor." diye...
Tabii en bilinen ve en geçerli gençleşme yöntemlerini kullanmayınca geriye az bir seçeneğiniz kalıyor ve eski anenevi yöntemleri tek tek uygulamayı deniyorsunuz. Alnımdaki iki çizgiyi kafama çok taktığım günlerden birinde karşıma çıkan karbon peeling yöntemini okuyunca gayet masum bulup denemeye karar verdim. Dermamed Kliniğinin kurucusu Dr. Levent Türbedar ile röportaj yaptım, sonra da kendimi sizler için feda ettim. Feda işin şaka tarafı tabii ki, ben gayet memnun kaldım. 

Karbon peeling çok kısa süren, basit bir uygulama. Özel bir teknolojiye sahip NdYag lazer ve karbon kremin birleşimiyle yapılıyor ve sadece 15 dakika sürüyor. Yüzümüzün derisi zannedildiği kadar kalın değil, kalınlık hissini veren şey, yağ tabakasıymış. Ben de yeni öğrendim. Karbon kremi yüzünüze sürülüyor ve ardından düşük ısıda lazer atışları yapılıyor. Bu özel olarak hazırlanmış karbon krem, ani bir ısınmayla yüzeysel tabakayı kaldırıyor. Aynı yerde ortaya çıkan kısa süreli ama etkili ısı, deride yanma noktasına gelmeden yeterli etkiyi gerçekleştiriyor. Bununla beraber lazer hücre yenilenmesini sağlayarak fotoaktivasyon etkisi  gerçekleştiriyor.
Genişlemiş gözenekler sıkılaşırken sarkmış ve matlaşmış cildiniz de toparlanıp ışıldamaya başlıyor. uygulamanın hemen ardından cildinizin pürüzsüz ve yumuşacık olduğunu hem aynada görebiliyor hem de elinizle dokunarak hissedebiliyorsunuz. Bunların dışında benim hissettiğim diğer önemli iki etkiden de bahsetmek istiyorum. Uygulamanın üzerinden on gün geçti, alnımdaki iki çizginin eskisi kadar belirgin olmadığını ve cildimin eskisi kadar yağlanmadığını söyleyebilirim. 
Karbon peeling her mevsim kolayca uygulanabiliyor ve günlük yaşantıyı etkileyecek bir durum oluşturmuyor. Dr. Levent Türbedar birçok peeling yönteminden farklı olarak PST'nin yazın da rahatlıkla uygulanabildiğini söyleyip uyarıyor; tedbirli olup güneş banyosu yapılan bir günde yapılmamalı diye.
Bu arada unutmadan söyleyelim, güneş eskisi kadar masum değil. Cildimizde lekeler oluşmasın ve çabuk yaşlanmasın istiyorsak iyi bir güneş koruyucu kullanmayı ihmal etmemeliyiz. Güneş koruyucu kremlerin etkisi ortalama üç saatmiş, tüm gün koruyor zannedip kendinizi savunmasızca güneş ışınlarına maruz bırakmayın. 
Aslı Aydoğdu

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kiril Alfabesi’nin doğduğu yer, Ohrid!

“Gelecek bana ait” diyen bir mucidin hikayesi

Hastalıklarımızın sebebi düşünceler